Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Let op: forum is gesloten voor opmerkingen.

New reply

#1 19-10-2012 13:30:15

brian0819
Lid
Ranking

advies: mentale dieet plan ervaringen

hallo mensen, ik heb inmiddels twee verschillende diŽten geprobeerd, maar ze mochten beiden niet baten (nog steeds 78 kilo, ik wil naar de 70).

De leiding van een diŽtist etc kan ik nu niet echt aanstaan.. ook het nare gevoel dat je veel te veel beperkingen krijgt, zal menig herkennen.

Dus toen maar een beetje op internet gaan kijken of ik iets voor mezelf kon betekenen qua afvallen.. en ik vond het mentale dieet plan.. weten jullie hier meer over?

=====================================
Update 2016.

Ik zie dat veel mensen op deze pagina komen die op zoek zijn naar ervaringen met het Mentale Dieet Plan. Ik heb daarom even voor je op Facebook gekeken en kwam onderstaande ervaringen tegen.

Zoals je ziet lijkt het niet echt te werken dus!

19-10-2012 13:30:15

Advertorial

#2 22-10-2012 01:15:21

toettie
Lid
Ranking

Re: advies: mentale dieet plan ervaringen

hoi allemaal.

zo vind het echt heel moeilijk om op zo'n forum te schrijven maar ik kan bijna niet anders,
ik MOET afvallen ik voel me echt niet meer prettig als ik in de spiegel kijk walg ik van mezelf.

ik ben 30 jaar en wil heel graag 35 kilo afvallen, maar het lukt me maar niet, kan me er niet toe zetten, en vind al die lekkere dingen zo lekker, heb een ab bij de sportschool maar ga helemaal niet, nu moet ik wel zegen dat ik best wil gaan hoor, maar ik heb 2 kleine kindjes, die erg moeilijk gaan slapen, en ook vaak wakker worden, en ja de vader kan er ook voor zorgen, maar ze roepen altijd om mij, dat maakt het voor mij ook erg moeilijk om weg te gaan.
het volgende probleem is ik heb zo een hekel aan koken, en mijn man lust bijna niks.
ook dat maakt het wel moeilijker. en nee het is echt geen afschuif iets. ik wil heel erg graag ook weer een bikini aan en leuke kleren, ik ben pas 30, en wil er ook leuk uit zien,
ze zegen regelmatig je hebt een leuk koppie en ja dan denk ik weer daar is dan ook alles mee gezegt, de rest is niks.
ik hoop dan ook echt dat er iemand hier is die mij kan helpen om de stap te maken en het ook vol te houden, ik ben namelijk al zo vaak begonnen, of dan zeg ik 1 okt ga ik beginnen, en vervolgens ben ik nu nog niet begonnen.. is er iemand die mij tips kan geven over wat ik het best kan eten welke sport ik het best kan doen, en wat ik moet doen als ik het moeilijk heb..

het moet nu echt wil volgend jaar in me trouwjurk passen,

wie helpt mij,

#3 25-10-2012 04:00:13

yvette
Lid
Ranking

hai toettie,

wat vervelend voor je dat je niet lekker in je vel zit.

ik ben een website aan het schrijven over afvallen, ik wil mensen graag helpen met afvallen op een gezonde manier...

als je in nederland naar afvallen googlet kom je ALLEEN maar onzin tegen, zoals de reclame die Brian hierboven maakt (dat dieetplan is volgespamd op het internet)

35 kilo afvallen in een jaar is prima te doen!

het zal een lange weg zijn, en het zal erop neerkomen dat je je voeding om moet gaan gooien... want sorry dat ik het zeg, je wordt niet 35 kilo te zwaar door niet sporten... het ligt in eerste instantie aan (jarenlang) verkeerde voeding

mijn website is nog niet af, het duurt lang om alles netjes uit te schrijven, maar als het allemaal klaar is kun je er leren hoe voeding werkt, wat voor effect het op je lichaam heeft etc. etc.

ik ben van mening dat je vanzelf gaat afvallen als je begrijpt wat de "quick wins" zijn, en welke effecten voeding op je lichaam hebben.

het adres is hoewerktafvallen.nl

als je specifieke vragen hebt kun je die altijd stellen in dit topic of op mijn site.

#4 19-02-2013 02:17:32

Ello
Lid
Ranking

toettie schreef:

hoi allemaal.

zo vind het echt heel moeilijk om op zo'n forum te schrijven maar ik kan bijna niet anders,
ik MOET afvallen ik voel me echt niet meer prettig als ik in de spiegel kijk walg ik van mezelf.

ik ben 30 jaar en wil heel graag 35 kilo afvallen, maar het lukt me maar niet, kan me er niet toe zetten, en vind al die lekkere dingen zo lekker, heb een ab bij de sportschool maar ga helemaal niet, nu moet ik wel zegen dat ik best wil gaan hoor, maar ik heb 2 kleine kindjes, die erg moeilijk gaan slapen, en ook vaak wakker worden, en ja de vader kan er ook voor zorgen, maar ze roepen altijd om mij, dat maakt het voor mij ook erg moeilijk om weg te gaan.
het volgende probleem is ik heb zo een hekel aan koken, en mijn man lust bijna niks.
ook dat maakt het wel moeilijker. en nee het is echt geen afschuif iets. ik wil heel erg graag ook weer een bikini aan en leuke kleren, ik ben pas 30, en wil er ook leuk uit zien,
ze zegen regelmatig je hebt een leuk koppie en ja dan denk ik weer daar is dan ook alles mee gezegt, de rest is niks.
ik hoop dan ook echt dat er iemand hier is die mij kan helpen om de stap te maken en het ook vol te houden, ik ben namelijk al zo vaak begonnen, of dan zeg ik 1 okt ga ik beginnen, en vervolgens ben ik nu nog niet begonnen.. is er iemand die mij tips kan geven over wat ik het best kan eten welke sport ik het best kan doen, en wat ik moet doen als ik het moeilijk heb..

het moet nu echt wil volgend jaar in me trouwjurk passen,

wie helpt mij,

#5 19-02-2013 02:28:47

Ello
Lid
Ranking

hello,

Ik ben Ello ik had het ook zo probleem ik ben ook op zoek gegaan op het internet en kwam een website tegen dat mij heeft geholpen veel afvallen systemen verschillende methode ik heb toen een met vet verbranden  met combinatie met kickboxen en ik voel mee top.mischien is het wat voor je om in iedergeval te gaan kijken welke methode bij jou past.de website is startmethods.com het is zeker de moeite om te kijken ze hebben veel methoden

ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd

mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

Mvg,Ello

#6 15-03-2013 15:04:45

Jasmijn
Lid
Ranking

Altijd lastig als je niet kunt sporten, of het sporten dat je doet niet voldoende helpt. Maar naast voldoende beweging en goed eten zijn er ook andere methodes om af te vallen. Zo heb je bepaalde voedingssupplementen, vitaminen en mineralen die zorgen dat het sporten dat je doet meer effect heeft. Daarnaast heb je ook aparte manieren die helemaal geen verdere moeite kosten. Ik drink zelf regelmatig een koffie die het afvallen bevorderd en dit lijkt wel een steentje bij te dragen.

Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd en in de afgelopen jaren wel profijt gehad van dit soort hulpmiddelen.

Laatst bewerkt door Jasmijn (15-03-2013 15:06:00)

#7 08-04-2013 16:36:32

RoosMans
Lid
Ranking

Hallo allemaal,

Zelf vind ik het erg lastig om bij het afvallen te bepalen wat nou wel en niet goed voor je lichaam is.
Ik kijk dan ook graag op het internet voor tips en tricks die mij daarbij kunnen helpen,
zo ben ik een facebook pagina tegen gekomen 'Doe Gewoon Gezond' : https://www.facebook.com/DoeGewoonGezond

Op deze pagina zetten zij allerlei recepten en natuurlijke producten die je lichaam nodig heeft en die ook goed kunnen helpen bij het afvallen!

Misschien hebben jullie er iets aan? smiley-happysmiley-happy

#8 13-04-2013 12:55:48

San
Lid
Ranking

Kijk anders eens op deze startpagina over gewicht of deze over dieeten

Hier ben ik ook op begonnen met kijken.

Laatst bewerkt door San (13-04-2013 12:56:10)

#9 09-07-2013 21:37:44

Hallo iedereen ik ben zelf 6 kilo afgevallen de afgelopen 2 maanden. Ik ben er kort gezegd heel trots op!

Ik heb zelf niet dramatisch veel veranderd aan mijn dieet. In plaats van coca-cola,fanta en cosumpties waar veel vezels,suiker en kcal inzitten drink ik nu alleen nog water en smoothies als tussendoortje, daarnaast probeer 2 a 4 x per week 20 minuten  hard te lopen.

Wat ik wel absoluut kan aanraden is het minderen van vetten en frisdrank tussendoor, en inplaats daarvan smoothies te drinken.. Ten eerste ze vullen heel goed en ten tweede ze zijn heel erg lekker!

Ik heb zelf gewoon dit boekje met smoothie recepten gebruikt:

Groene smoothies ebook

Absolute aanrader! Vooral bij het ontbijt is het gezond, omdat je lichaam daar zo ongeveer een beetje begint met opstarten, of tussen de middag tijdens werk is het ook prima te doen.

Veel succes!

#10 23-07-2013 16:23:56

ik heb een tipje voor je, houd voortaan een eetdagboek bij! schrijf op wat je binnenkrijgt zelfs de kleinste dingetjes, na een week zul je al denken jeetje wat eet ik ongezond of wat eet ik veel.. je zult vanzelf veranderingen aanbrengen in je voeding! Ook kun je je ontbijt een dag van te voren al vaststellen en daarmee ook de boodschappen voor je ontbijt bijvoorbeeld zo zorgt het niet alleen voor een gedachtewisseling en je voeding maar ook voor meer rust..! Bij mij is het zo begonnen dat ik kon omschakelen.. ik ben 40 kilo in totaal al afgevallen en ik moet nog 3 kilo! Kom op meid je kunt het!!

#11 19-09-2013 15:26:46

lianne734
Lid
Ranking

Hoi, wat een lastig probleem joh! ik heb uit eigen ervaring wel 2 handige tips voor je,

En de 1e het het Tabata trainingsprotocol eentje die echt werkt, en zonder overbodige blabla. hier even een link van wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabata

de 2e is, ga starten met het drinken van groene smoethies! ik ben zo van mijn ongezonde trek afgekomen, want die vullen echt enorm. Kortom je maakt een gezonde smoethie, je ze de kan in de koelkast, en krijg je trek geen nood! drink gewoon een half glaasje leeg en je bent er vanaf!

Ook Eff een ingekort linkje naar de site: http://gezonder-afvallen.nl/voeding/gro … s-afvallen

Probeer het uit, en ga ervoor! en nog een tip, probeer lot genoten uit de buurt te vinden en ga samen met hen wat gezonde oefeningen doen, zo hou je het veel langer uit en blijft het leuk om te doen!

Zet m op en heel veel succ6!

#gezondleven duurt het langst

Actions