Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Let op: forum is gesloten voor opmerkingen.

New reply

#1 29-05-2013 15:56:16

peterT
Lid
Ranking

Is dit een goede manier van afvallen?

"Ik ben een jongen van 15 jaar, 1.87 meter en 85 kg. Best wel aan de dikke kant, en die borst-gevallen die er een beetje bijhangen zijn ook niet al te mooi.
Nu was ik met een vriendin aan het whappen, en die wilde met me naar de sportschool, helaas mag het niet van mijn ouders. Is het ook een goede manier van afvallen om elke dag te gaan lopen naar school (bij elkaar zo'n 30-35 minuten), soms s'avond ook nog gaan lopen met mijnn ouders, en elke dag op drie tijdstippen sit-ups (40 mee begonnen, steeds opbouwen) (en eventueel push-ups) te doen.
Zou dit effect kunnen hebben of kan ik net zo goed stoppen??
Bedankt alvast."

29-05-2013 15:56:16

Advertorial

#2 29-05-2013 16:58:17

Fabia
Lid
Ranking

Re: Is dit een goede manier van afvallen?

Beweging is altijd goed voor je! En ik denk dat deze manier dus zeker gaat werken. Natuurlijk zul je niet direct effect zien, maar als je gewoon blijft volhouden komt dit zeker! 3 x per dag sit ups is wel een beetje veel hoor. Je kan het ook standaard doen voor je gaat slapen. Als je denkt dat dit te weinig is, doe dan ook nog een ochtendsessie. Nu je meer gaat wandelen e.d., zorg er dan wel voor dat je goede voeding binnenkrijgt. Dus blijf wel gewoon normaal ontbijten, lunchen en avondeten etc. En blijf vooral volhouden, je gaat vanzelf het effect zien!

#3 29-05-2013 18:12:27

peterT
Lid
Ranking

ben ik dan eigenlijk veel te zwaar ofniet?
gelukkig dat het effect zou hebben, maar waar zou dat dan effect hebben? en hoe lang duurt zoiets? ik probeer nu ook zo min mogelijk zoetigheid (snoep (wine gum, dol op) chips chocola en koek) te eten, alleen op zondag en es een keer in het weekend, daarnaast drink ik wel veel water....
en wat is een goede manier om de discipline te houden? ik heb al eerder iets in die trant gedaan maar daar zag ik na een week of twee eigenlijk geen verschil, en die rotbuik is natuurlijk niet zo snel weg (met een meetlint de omtrek gemeten ter hoogte van mijn navel: 100cm smiley-ohmy). toen stopte ik al weer, een gebrek aan discipline...
en teveel situps enzo? hoezo kan zo iets uberhaupt te veel zijn dan? smiley-ban

Laatst bewerkt door peterT (29-05-2013 18:24:40)

#4 31-05-2013 10:39:11

Fabia
Lid
Ranking

Je bent absoluut niet veel te zwaar.. 1.87 en 85 kilo houdt in dat je een BMI hebt van 24.3, wat dus inhoudt dat je een gezond gewicht hebt. Maar gezond leven kan natuurlijk nooit kwaad. En de beweging en sit ups etc zorgen ervoor dat je je spieren mooier maakt, en dus dat buikje wegwerkt waar jij zegt last van te hebben. En ik zeg te veel, omdat je niet ineens uit het niets zo veel moet gaan doen, je kan beter langzaam opbouwen. Zoek anders op Google even naar een maand programma bijvoorbeeld voor sit ups etc. Daar staat precies wat je welke dag moet doen.

Succes er mee!

#5 05-06-2013 18:22:23

peterT
Lid
Ranking

een toevoeging, ik ga in de zomervakantie naar de sportschool, of dat 'no life/die hard' word weet ik natuurlijk niet, maargoed...
hoelang duurt afvallen nou eigenlijk??

#6 13-06-2013 09:35:10

Fabia
Lid
Ranking

Als je op een gezonde manier afvalt, door gezonde voeding en goede beweging, dan gaat het over een paar maanden dat je een aantal kilo's kwijt bent

#7 25-06-2013 22:57:41

San
Lid
Ranking

Beste Peter, ik kan je verzekeren dat dat een goede manier is. Je moet er alleen wel voor zorgen dat het je past. Ga dus niet te hard van stapel lopen en begin rustig. Opbouwen heeft tijd nodig, maar wanneer je een paar weken verder bent en meer effect zult ervaren, zul je zeker gemotiveerd zijn om door te gaan. Succes!

#8 09-07-2013 09:42:31

Het is inderdaad altijd goed om te bewegen. Omdat ik zelf al heel lang niet meer naar de sportschool ben geweest maar wel weer wilde gaan ben ik de eerste maand maar 2 keer per week gegaan en heb het heel rustig opgebouwd. Na 6 weken begon ik verschil in mijn lichaam te merken en al na 3 weken merkte ik dat ik meer energie had (ik deed een hardloop programma via de ipod) dat deed ik om de dag en ik merkte dus al sneller verschil en toch deed ik t rustig aan. Je kan dus ook gaan hardlopen. Wel vreemd dat je van je ouders niet naar de sportschool mag, sporten is juist goed!

Actions