Fitness oefeningen voor thuis - benen, billen en buik

Fitness oefeningen voor thuis

Ben je op zoek naar goede thuis fitness oefeningen voor je benen, billen en/of buik? Op deze pagina tref je een overzicht aan van enkele oefeningen die ofwel één specifiek lichaamsgedeelte trainen of een combinatie van lichaamsdelen. Ook lees je hier waarom het beter is om krachttraining te doen dan cardio.

Fitness oefeningen - hardlopen of krachttraining?

De meeste mensen die beginnen met fitness oefeningen kiezen voor cardiotraining. Ze gaan bijvoorbeeld op de hometrainer, hardloopband of crosstrainer aan de slag. Hoewel het gezond is om cardiotraining te doen, is het zeker niet de meest effectieve manier om gewicht te verliezen. Dat is namelijk krachttraining. Onder krachttraining versta ik spierversterkende oefeningen die je doet met gewichten, apparaten of met je eigen gewicht.

Er zijn twee duidelijke redenen waarom krachttraining beter is dan cardiotraining als je een strakker lichaam wilt:

Door de combinatie van verhoogde vetverbranding en verminderde eetlust werkt krachttraining erg goed voor mensen die willen afvallen! Ik zou je daarom willen adviseren hier mee te beginnen. Hieronder vind je enkele goede oefeningen.

Benen, billen en buik trainen met één oefening

De beste trainingsmethode die ik ken om zowel de benen, de billen als de buik thuis te trainen is de kettlebell workout. Met deze workout stimuleer je de productie van groeihormoon wat de verbranding van vet aanzienlijk stimuleert.

De voordelen van trainen met een kettlebell

De kettlebell wordt door steeds meer beroemde, en minder beroemde mensen gebruikt om een strak lichaam te krijgen. Niet zo gek, want:

Meer informatie over de kettlebell workout.

Oefeningen voor de benen

De beenspieren behoren tot de grootste spieren. Het trainen van deze spieren zorgt niet alleen voor beter gedefinieerde benen, maar ook voor een verhoogde stofwisseling. Juist omdat de spieren zo groot zijn zal je tijdens, maar ook na de training meer calorieën verbranden.

Zo train je je beenspieren

Er zijn zeer veel verschillende oefeningen mogelijk om je beenspieren te versterken. Dit zijn enkele van mijn favorieten.



Oefeningen voor je billen

De kont is één van de grootste probleemzones voor de meeste vrouwen. Hij is ofwel te groot, te klein of niet goed gevormd. Gelukkig zijn de billen perfect te trainen, echter vergt dit wel wat tijd. In onderstaande video demonstreert Doutzen enkele zeer goede oefeningen om de bilspieren te verstevigen.


Thuis-oefeningen voor je buik

De buik is voor de meeste vrouwen en mannen de grootste probleemzone. Alleen buikspieroefeningen doen is niet voldoende voor het krijgen van een strakke buik. Je zult ook je dieet moeten aanpassen, en er voor moeten zorgen dat eventuele hormoon-disbalansen worden opgelost. Ik heb daarom een speciale pagina geschreven waarin je meer kunt lezen over het krijgen van een platte buik.

Ervaringen met fitness oefeningen voor thuis

Ik heb enkele lezers gevraagd naar hun ervaringen met fitness oefeningen voor thuis. Tegen welke problemen liepen ze aan? En hoe zorgden ze er voor dat ze niet zouden opgeven? Je leest het in onderstaande ervaringen.

Mijn wens voor jou in 2017:

De auteur
  • Een gezond en slank lichaam dat in balans is. Zonder jezelf uit te hongeren, zonder calorieën te tellen en zonder jezelf af te beulen in de sportschool.
  • Een gezonder voedingspatroon, dat zowel lekker als voedend is en makkelijk vol te houden.
  • Een stofwisseling die er voor zorgt dat je vet verbrandt in plaats van opslaat.
  • Maar vooral: de vrijheid om te zijn wie je wilt zijn, te doen wat je wilt doen en te dragen wat je wilt dragen.

Laten we dit samen bereiken! Doe nu gratis mee en ontvang mijn afslankcursus in je inbox. Vandaag ontvang je bovendien direct een gratis e-boek met recepten bij je aanmelding.


Door: Benne Holwerda | Laatst gewijzigd:

Ontwikkeld door jannico.nl