Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Let op: forum is gesloten voor opmerkingen.

New reply

#1 14-09-2011 10:56:18

britt64
Lid
Ranking

Hoe kan dat nu

Ik ben 47 en weeg 83 kg.Ik wil er graag tegen het einde van het jaar nog 10-15 kg af.Ik oefen (bijna elke dag met mijn crosstrainer)en in 5 weken ben ik nog maar 1 kg afgevallen.Die crosstrainer heb ik nog maar enkele dagen.Ik let op mijn eten,geen vet,geen alcohol,groentesoep,mager vlees,yoghurt met O% calorienen en wat droge bruine boterhammen.Mijn motivatie is weg aan het ebben.Zoveel moeite voor niets en ik raak er nooit met nieuwjaar.Vreselijk,wie weet wat ik hieraan kan doen?

14-09-2011 10:56:18

Advertorial

#2 15-09-2011 11:07:23

Gerard
Lid
Ranking

Re: Hoe kan dat nu

Beste Britt,

Niet zo gauw de moed opgeven. Ten eerste, drink je wel veel water erbij. Ik ben ook aan het afvallen, inmiddels 6 weken, en ben nu 6.5 kilo kwijt. mijn streven is 16 kilo er af. Ten tweede, heb je de porties die je eet ook kleiner gemaakt, het gaat er niet altijd om dat je gezonde dingen eet. Maar ook dat je minder eet. Zelf heb ik naast dat ik gezonder ben gaan eten de porties bijna gehalveerd. Tussendoor eet ik veel fruit, appels, mandarijnen, bananen enz enz. af en toe neem ik een stuk ontbijtkoek, vetarm.
Maar naast het dieet dat ik zelf volg, drink ik minimaal 2 liter water per dag.

volhouden en veel succes, Gerard

#3 16-09-2011 08:25:33

britt64
Lid
Ranking

Gerard schreef:

Beste Britt,

Niet zo gauw de moed opgeven. Ten eerste, drink je wel veel water erbij. Ik ben ook aan het afvallen, inmiddels 6 weken, en ben nu 6.5 kilo kwijt. mijn streven is 16 kilo er af. Ten tweede, heb je de porties die je eet ook kleiner gemaakt, het gaat er niet altijd om dat je gezonde dingen eet. Maar ook dat je minder eet. Zelf heb ik naast dat ik gezonder ben gaan eten de porties bijna gehalveerd. Tussendoor eet ik veel fruit, appels, mandarijnen, bananen enz enz. af en toe neem ik een stuk ontbijtkoek, vetarm.
Maar naast het dieet dat ik zelf volg, drink ik minimaal 2 liter water per dag.

volhouden en veel succes, Gerard

Ik drink minstens 2 liter water per dag en ik volg sinds dinsdag het proteine dieet en doe aan sport.Het is zo fustrerend maar ik moet en al nu wel doorzetten.Ook veel geluk met je dieet.Succes:clapping:

#4 16-09-2011 17:15:20

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

Britt,

Gewicht zegt niet altijd alles; als je veel sport kan het zijn dat je spieren zwaarder worden, dit compenseert dan voor het vet dat je verbrandt hebt. Een betere maat is bijvoorbeeld je buikomtrek; is deze niet kleiner geworden?

Wat betreft je motivatie problemen; hier heb ik het een en ander over geschreven op de  pagina; afvallen volhouden.

Succes! (En vergeet niet; de aanhouder wint altijd!)

#5 22-09-2011 08:31:06

britt64
Lid
Ranking

Admin schreef:

Britt,

Gewicht zegt niet altijd alles; als je veel sport kan het zijn dat je spieren zwaarder worden, dit compenseert dan voor het vet dat je verbrandt hebt. Een betere maat is bijvoorbeeld je buikomtrek; is deze niet kleiner geworden?

Wat betreft je motivatie problemen; hier heb ik het een en ander over geschreven op de  pagina; afvallen volhouden.

Succes! (En vergeet niet; de aanhouder wint altijd!)

We zijn nu 22 september en weeg nog steeds 82,7.Zo gaat dat niet vooruit.Ik haal niets als het nieuwjaar is.Mijn proteine dieet zal ik maar best opgeven want heeft geen zin.Hoe komt dat eigenlijk?Ik begrijp het niet.Mijn kleren en broeken blijven spannen.Wel moet ik zeggen dat ik een stressbal ben.Mijn huwelijk van 3 jaar is een ramp en eigenlijk hoop ik dat ik zo vlug mogelijk alleen ben,maar dat financiele he.Ik ga er niet meer van eten,integendeel ik heb geen honger meer maar eet toch.Tis allemaal zo onwerkelijk voor mij en dat dieet die ook niet lukt,ik doe mezelf iets gauw

#6 27-12-2012 10:24:56

Hallo Brit,

Ik kampte een paar jaar geleden met het zelfde probleem. Ondanks mijn dieet en het vele sporten viel ik niet af, en werd ik soms nog zwaarder. Uit depressie ben ik toen gestopt. Nu ben ik sind 2 maanden ongeveer weer begonnen. Wel iets anders deze keer.

'Ik ontbijt normaal. Dat wil zeggen 2 pistolets of puntjes met wat kaas ( er moet een beetje vet in je lichaam ), tomaat en komkommer. Dan zit je al behoorlijk vol ! Voor de rest van de dag probeer ik dan niets te eten tot het avond eten. En dan tijdens het avond eten gewoon eten hoeveel je wil.  --> Na het avond eten sport ik 1 uur intensief.'

Het klinkt zwaar, en in het begin is dat ook zo. Maar ik ben zeker afgevallen in een kleine 2 maanden ! Misschien kun je dit is proberen ?

P.S : Als je toch honger hebt tussen het ontbijt en het avondeten door, kun je wat fruit eten !

#7 17-09-2013 14:52:18

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

De oorzaak kan een (kleine) disbalans in je hormoonhuishopuding zijn. Je leest er meer over op de pagina afvallen lukt niet meer

Succes!

#8 19-09-2013 15:21:00

lianne734
Lid
Ranking

Hoi Brit,

Heb je wel eens gehoord van het Tabata trainingsprotecol? Ik wist er sinds kort ook weinig over tot ik deze info. tegenkwam op het internet.

Hier even wat info. via wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabata

Dat is denk ik voor jouw zeker de moeite waard, je zult dan wel veel sneller verschil merken. En en blijft leuker om vol te houden.

Tip: zoek ook mensen uit de buurt zodat je gezamenlijk kan trainen, hoeft niet eens geld te kosten als je gewoon 1 dag in de week een uurtje hardlopen afspreekt en dit opbouwt naar 2 bijv.

Ik heb ook goede ervaringen met smoethies, ik kwam zo van mijn lekkere en ongezonde trek af en het werkt simpel.

Ik zou zeggen kijk voor meer info. naar mijn review erover!

Ik wens je veel succ6 Britt, geef niet op en ga ervoor!
Liefs Lianne

#gezondleven duurt het langst

Actions