Welkom op de discussie fora van Gezonder-afvallen.nl!

Op deze discussie fora kun je o.a. informatie en kennis delen over afvallen, gezond leven en sporten.

Let op: forum is gesloten voor opmerkingen.

New reply

#1 09-12-2013 20:22:32

Ericaa97
Lid
Ranking

Afvallen door sporten en gezond eten

Hallo allemaal!
Ben nieuw op dit forum, maar heb mezelf geregistreerd omdat ik niet zeker weet of ik goed bezig ben.
Ik wil graag wat afvallen, niet in kilo's maar wel in vet smiley-tongue
Voel me dan wat zekerder en fijner smiley-smile
Ben nu 2 weken bezig. Ben 16 jaar, 1,62 meter en weeg 59 kilo.
Daarom heb ik het volgende plan opgesteld:
dinsdag/donderdag/zondag: 10 minuten krachttraining thuis, dmv een app. Daarna 30 minuten cardio, dus zoals een lange wandeling met de hond, intensieve beweging, zwemmen, jumpingjacks etc. Met redelijk weer hardlopen.
Als dit goed gaat wil ik het opbouwen.

Verder probeer ik gezond te eten, meestal is dit ongeveer wat ik eet:
maandag/dinsdag/woensdag/donderdag:
O: Bord halfvolle melk met brinta/2 meergranen boterhammen met pindakaas, glas halfvolle melk en evt fruit.
T: Pauzekoek van de AH
L: 4 meergranen boterhammen met gevarieerd beleg
T: Fruit met volkorenbischuitje/eierkoek met volkoren biscuitje/fruit met ontbijtkoek etc
D: Stukje vlees, groente en aardappels(wat er op tafel staat)
T: Fruit met volkorenbischuitje/eierkoek met volkoren biscuitje/fruit met ontbijtkoek etc, soms de gevulde koek die de rest eet.

vrijdag/zaterdag/zondag:
Patat of bami/nasi tijdens diner, verder redelijk hetzelfde.
We eten elke zondag patat en elke vrijdag gebakken piepertjes.
Als ik savonds trek heb in iets lekkers neem ik studentenhaver of stukje pure chocolade. Op school koop ik weleens soep of een appel.

Hopelijk zijn jullie voldoende geinformeerd, en mijn vraag is dus: Is dit een goed schema voor 16 jaar, en wanneer ga ik resultaat zien?

Groetjes!

09-12-2013 20:22:32

Advertorial

#2 10-12-2013 21:04:42

Gezonder-afvallen.nl
Administrator
RankingRankingRankingRanking

Re: Afvallen door sporten en gezond eten

Hoi Erica,

Je bent goed bezig! Ik zou als ik jou was echter proberen wat meer eiwitten te eten, vooral 's ochtends. Dit onderdrukt de honger en zorgt er bovendien voor dat bepaalde hormonen die de verbranding van vet stimuleren worden afgegeven.

Succes!

#3 11-12-2013 08:03:31

Ericaa97
Lid
Ranking

Hee bedankt! Maar wat zou ik dan kunnen eten? Broodje ei, dus een gekookt eitje op brood? Groetjes

#4 12-12-2013 14:05:59

Gezonder-afvallen.nl
Administrator

Er zijn veel opties. Maar de dag beginnen met een eitje is absoluut een goed plan.

Zie deze pagina: eiwitrijke producten.

Succes!

#5 16-12-2013 19:06:41

Ericaa97
Lid
Ranking

Bedankt!

Ben nu in de 4e week, maar zie geen resultaat en heb ook geen kilo"s verloren.
Het afgelopen weekend heb ik wel wat alcohol gedronken helaas, maar is dat heel erg?
En wanneer zie ik wel resultaat?

#6 23-01-2014 22:36:17

Ericaa97
Lid
Ranking

Hallo,ondertussen ben ik 10 weken bezig maar zie geen resultaat, ook niet in centimeters. Iemand een idee hoe dat komt? Werkt echt frustrerend moet ik zeggen...

#7 25-01-2014 15:24:34

Gezonder-afvallen.nl
Administrator

Hoi Erica,

Probeer eens een paar weken brood, pasta en aardappelen te schrappen. Hier vind je alternatieven.

#8 09-03-2014 21:49:27

Ericaa97
Lid
Ranking

Hoihoi, intussen is het de 4e maand en ben ik in totaal 3 kilo afgeballen, na veel pijn en moeite. Dit omdat ik erg moeilijk chocola en koekjes etc kan laten staan! Hierdoor heb ik besloten dat wanneer ik uit school kom ik best wel een stroopwafel ofzo mag. Vind het resultaat wel wat matig! Moet ik misschen meer gaan cardioŽn? Iemand tips? En is gewoon wandelen ong 3 kwartier ook goed voor de vetverbranding?

Alvast bedankt! Groetjes

Actions